Thursday, February 24, 2011

Akhirnya Aku Terjebak

Dah lebih 2 tahun aku tinggalkan kotaraya Kuala Lumpur kerana bertugas di sebuah bandar kecil. Bila dapat peluang ditukarkan balik bertugas di Kuala Lumpur, bukan kepalang sukanya hati aku.

Selama 2 tahun lebih aku tinggalkan segala aktiviti kotaraya dan selama tempuh itu juga aku telah tinggalkan salah seorang gadis cantik yang aku baru kenali.

Halimah memang seorang gadis cantik. Kulit kuning langsat. Pinggang ramping...dada bidang...muka bujur sireh bak pauh dilayang. Aku sebenarnya bukan reti sangat nak berkias-kias. Senang citer dia memang jadi rebutan lelaki kotaraya.

Kami satu pejabat dulu. Masa aku hendak ditukarkan ke bandar kecil, Halimah baru masuk bertugas di syarikat itu selepas dia tamat pengajian di UiTM. Setiap kali Halimah keluar masuk bilik pejabatnya, semua staf lelaki terpukau. Apatah lagi bila melihat geleknya yang gemar berkebaya ketat.

Sehinggakan ada seorang staf tu terpaksa masuk ke bilik air bagi melepaskan puasnya kerana tak tahan dengan gelek Halimah. Tapi yang untung Pengarah Urusan kami juga. Setiap kali dia keluar lunch memang dia bawa Halimah bersama. Aku memang dengki. Tapi apakan daya.

Sehinggalah aku ditukarkan ke bandar kecil....hubungan aku dengan Halimah mula terjalin.... atas urusan kerja. Setiap bulan aku kena telefon dia bagi laporan. Itu aje....! Tak lebih dari itu. Cuma sesekali aku cuba selitkan gurau senda sikit. Tapi dia respond....ini buat aku kerap teringatkan dia.

Selepas 2 tahun...aku balik bertugas di KL. Tapi bukan di syarikat sama. Aku dah masuk kerja tempat lain pula.

Satu hari aku telefon Halimah bagitahu aku dah bertugas di KL. Dia excited nak jumpa aku. Petang itu aku jemput dia pergi high-tea. Kami berbual....agak mesra dan dia ceritakan selepas aku ditukarkan dulu, dia kahwin dengan seorang pemuda pilihan hatinya.

Aku jadi terkedu seketika . Rupanya wanita depan aku ni dah jadi isteri orang. Namun aku sabar. Kami terus bersembang....dan jelas perbualan kami semakin interesting. Kami seperti ada satu chemistry....boleh berbual mesra dan gelak-gelak.

Dalam pada itu, Halimah buka rahsianya. Dia hadapi masalah dengan suaminya. Dia kerap dipukul-pukul....dan dia tunjukkan sedikit kesan lebam di pipinya yang ditutupi dengan rambut panjang.

Puncanya suami dia terjebat dengan gadis lain dan kini dah kahwin dengan gadis itu. Maknanya Halimah dah bermadu tanpa kerelaan hatinya. Dia ceritakan yang diri benar-benar tertekan sejak kebelakangan ini. Tapi dia sungguh-sungguh gembira dengan kemunculan aku hari ini.

Halimah minta aku temankan dia setiap selang sehari...semasa suaminya balik ke rumah muda. Aku jadi serba salah. Tapi Halimah mohon sungguh-sungguh. Dia rasakan hatinya terubat dengan adanya aku.

Maka selang sehari aku akan jemput Halimah di pejabatnya. Kami pergi minum petang...hingga ke makan malam. Kadang2 dia ajak ke disko...aku turut aje! Hubungan aku dan dia makin hari makin rapat. Sehinggakan semasa menari di disko....bibir aku pernah sentuh bibir dia. Aku dapat rasakan gelombang dadanya....dan kehangatan suhunya. Aku tak payah citerlah! Macam orang giler jadinya....tapi sabar dan tahan ajeee...!!!

Satu petang aku jemput dia di pejabat, dia ajak terus ke rumahnya. Katanya suami dia kini berada di luar negara. Nak tak nak....aku ikut aje!

Rumah 2 tingkatnya di PJ memang cantik. Hiasan semua tersusun rapi dan harum bauannya. Aku terpesona dibuatnya. Maklumlah dia tak ada anak lagi...memang cantik hiasan dalaman rumahnya.

Dia ajak aku naik ke ruang depan bilik tidurnya untuk dengar lagu-lagu kegemaran ku dari stereo set canggihnya.

Sedang aku dibuai dengan irama favorite ku....Halimah menghampiri aku...dia minta tolong aku tarik zip baju kebayanya. Tanpa ada apa-apa perasaan....aku turut permintaannya. Lalu dia tanggalkan bajunya depan aku. Aku masih seperti biasa....tanpa apa-apa perasaan dan syak wasangka.

Selepas itu dia minta aku buka butang colinya. Aku turut juga....! Sebaik colinya dibuka...dia terus tanggalkan kainnya yang sudah tidak berseluar dalam lagi.

Alamak....Halimah berdiri depan aku tanpa seurat benang. Aku mula jadi biul. Awang aku mula mengelodak.....! Halimah terus masuk ke bilik air....basuh badannya. Bila dia keluar....dia bagi sehelai tuala supaya pergi basuh badan.

Seperti dipukau....aku hanya turut perintahnya. Maka tanpa disedari aku dah terjebak.....!

No comments:

Post a Comment